Лабиринты

ספרים עם מבוכים: המפתח לפיתוח היכולות האינטלקטואליות והיצירתיות אצל הילד

 

נחשו אילו ספרים ילמדו את הילד לצחוק, יפתיעו אותו, יגרמו לו להרהר וילמדו אותו דברים חדשים? ניחשתם נכון, אלה ספרים-מבוכים! זוהי מציאה עבור כל ההורים שרוצים להעניק לילדיהם חוויות מרשימות. במאמר זה נספר לכם על התועלת של ספרים שבהם אפשר "לטייל", על הסוגים השונים ועל התאמה לגילאים ואינטרסים שונים של הילדים.

 

מה מיוחד בספרים עם מבוכים?

  • הספרים מפתחים את המוטוריקה העדינה

כאשר הילד מעביר את אצבעותיו על המסלולים, הוא מאמן את האצבעות ומפתח את הקואורדינציה.

  • מפתחים את הריכוז ותשומת לב לפרטים

על מנת לעבור את המשימות בהצלחה, צריך להתרכז במשימה ולעקוב בתשומת לב רבה אחר ההתקדמות. זה מלמד את הילד להתרכז במשימה ולא להגיב להסחות דעת אחרות.

  • פיתוח החשיבה הלוגית

לפני שמוצאים את היציאה מהמבוך, הילד בלית ברירה ימצא את עצמו כמה פעמים במבוי סתום, וזה בסדר גמור! זה מלמד אותו לנתח ולבדוק דרכים שונות, לעשות טעיות ולחפש את הפתרון המתאים.

  • פיתוח הזיכרון

כאשר הילד לומד את הדרכים שעבר, זה עוזר לו לאמן את הזיכרון.

 

אך בראש ובראשונה מבוכים לילדים הם משחק מרתק שיעזור להעסיק את הילד בתור ארוך או בנסיעה, או להסיח את דעתו אם הוא עצוב או מודאג. וכמובן שהמשחק פונה לדימיון של הילד. למשל, בספרי המבוכים של Clever לעיתים קרובות יש עלילה שבעזרתה ניתן להמציא סיפורים ומשחקים משלכם.

 

כיצד בוחרים ספר מבוכים שמתאים לילד?

הנה כמה טיפים שיעזרו לכם לקנות את הספר המתאים בשביל ילדכם.

  1. שימו לב להמלצות לפי גיל. ישנן כמה דרגות קושי למבוכים, ולכן תמיד כדאי לבחור באלה שתואמים את גיל הילד. נספר לכם בפרטים בהמשך.
  2. תתחשבו בתחומי העניין של הילד. ישנם מבוכים מרתקים לבנים ולבנות, עם פיראטים, מפלצות, חד-קרן... יש אינספור אפשרויות! השתדלו למצוא את זו שתמצא חן בעיני הקטנצ'יק.
  3. הסתכלו על איכות הספר. תמונות צבעוניות וברורות, דפים עבים – כל זה יעלה את רמת ההנאה מהספר. כדאי לבחור בספר עם כריכה רכה, אם אתם מתכננים לקחת אותו אתכם לטיולים או לנסיעות.
  4. קראו את הביקורות של קוראים אחרים. זה גם יעזור לכם לבחור את הספר הטוב ביותר עבור ילדכם.
  5. אל תפחדו להתנסות. נסו כל מיני סוגים של מבוכים על מנת למצוא את זה שהילד יאהב.

מאיזה גיל ילדים מתחילים להתעניין במבוכים?

תשובה מכל גיל! בחרו ממגוון חוברות המבוכים הגדול שלנו

 

  • ילדים עד גיל 3. בגיל הזה ילדים מתחילים לחקור את העולם הסובב אותם באופן פעיל ביותר. בשלב הזה חשוב לפתח את המוטוריקה העדינה, הקואורדינציה ואת הריכוז. מבוכים לילדים עד גיל 3 הם פשוטים, עם תמונות צבעוניות ועלילה מובנת.
  • ילדים בני 4-6 ממשיכים להתפתח וללמוד כישורים חדשים. הם מתחילים להבין מושגים מופשטים, כגון זמן, מרחב וכמות. חשוב לפתח את החשיבה הלוגית, את הדמיון וכישורי פתרון משימות. מבוכים לילדים בני 5-6 הינם ארוכים ומסובכים יותר.
  • ילדים בגילאי 8-10. בגיל הזה הילדים לומדים באופן פעיל על החברה, הרגשות, העולם. הם הופכים לעצמאים יותר ומביעים את רצונותיהם. בשלב הזה חשוב להמשיך לפתח את כישורי פתרון משימות וחשיבה קריטית, וגם ללמד אותם לעבוד בשיתוף פעולה עם אנשים אחרים, וגם להבין את עצמם. מבוכים לילדים בני 10 משלבים משימות בדרגת קושי עוד יותר גבוהה ובמגוון נושאים. ספרים כאלה יעזרו לילד להרחיב את אופקיו, לפתח את היצירתיות ואת היכולת לעבוד בצוות.

בחרו מבוכים לבנים ולבנות – השבילים המפותלים והעלילות המעניינות יעסיקו את הקטנטנים האנרגטיים לכמה שעות, וגם יעזרו לפתח את המוטוריקה העדינה, החשיבה הלוגית, הריכוז ואת היצירתיות של הילד.

 

שחקו בכיף!

 

חזרה לבלוג